Divadlo v Dlouhé, Dlouhá 727/39, 110 00 Praha 1

Pokladna je otevřena ve všední dny od 12 do 19 h a 2 hodiny před začátkem představení, pokud se hraje o víkendu či ve svátek. 

NOVINKY DO VAŠEHO E-MAILU

Mistr a Markétka

Michail Bulgakov

3.20 h včetně pauzy Velký sál vstupenky

Mistr a Markétka

Překlad Alena Morávková   Scénář a režie SKUTR .   Scéna Jakub Kopecký   Kostýmy Simona Rybáková   Hudba Petr Kaláb   Aranžmá kabaretní písně a píseň ke stepu Jan Vondráček   Pohybová spolupráce Jan Kodet

EN

Nikdy se nepouštějte do řeči s neznámými lidmi!

Jan Vondráček jako Woland byl na druhém místě výroční ankety i-divadla

Román Mistr a Markétka je jedním z nejtajemnějších děl světové literatury, plný hádanek, symbolů a náznaků.


Ocitáme se ve společnosti, která chce stvořit lepšího člověka i lepší svět, místo toho ale stvoří svět plný strachu, jenž se dá zneužít jako zbraň proti všemu, co se vymyká průměru. Ideální místo pro příchod pána temnoty Wolanda s jeho svitou. Tak začíná boj o duši člověka, Mistrův zápas o svobodu slova a velký příběh lásky. To vše v balení absurdních událostí a ďábelsky nevázané legrace. Velikonoční čas propojí moskevský gala ples u Satana s osudem Ješuy Ha-Nocriho a jeho skrytého přítele, pátého prokurátora Judeje, Piláta Pontského. A ďábel se stane překvapivě silou, která pácháním zla vykoná dobro.

Bonusové materiály inscenace

Při zkoušení inscenace vzniklo několik bonusových materiálů, které přibližují samotnou inscenaci, ale i autora románu Michaila Bulgakova.

  • Podcastová série Nikdy se nepouštějte do řeči s neznámými lidmi!
    Rozhovory s jednotlivými tvůrci inscenace.
    Moderují: Eva Hacurová, Sára Venclovská, Pavel Neškudla, Tomáš Turek a Marie Poulová
    Hosté: Simona Rybáková, Martin Kukučka, Jakub Kopecký, Lukáš Trpišovský a Tereza Bartůňková
    Poslouchejte zde či v podcastových aplikacích  Spotify / iTunes / PodBean.
  • Videoreportáže ze zkoušek
    Série krátkých videí ze zkoušek, natáčel František Týmal. Videa se věnují např. kostýmům, scénografii nebo choreografii inscenace.
    Ke zhlédnutí zde.
  • Deníkové zápisky Michaila Bulgakova
    Deníkové zápisky a korespondence Michaila Bulgakova a jeho ženy Jeleny přibližují události z autorova života, které se promítají i do jeho tvorby.
    Režie: Jan Sklenář
    Interpretují: Klára Oltová, Marie Turková, Martin Matejka, Pavel Neškudla, Ondřej Rychlý, Jan Sklenář, Tomáš Turek, Jan Vondráček, Miroslav Zavičár
    Poslouchejte zde či v podcastových aplikacích  Spotify / iTunes / PodBean.

Inscenaci uvádíme s anglickými titulky, které jsou do konce února dobře viditelné z přízemí,
od března pak z balkonu.

Instagram ikona   Příspěvky k inscenaci najdete na našem Instagramu pod hashtagem #mistramarketka

Fotografie v tiskové kvalitě

Tisková zpráva k premiéře


Upozorňujeme diváky, že se při představení používají výrazné zvukové i světelné efekty. V představení se v souladu s autorským uměleckým záměrem kouří (cigareta na jevišti je dle vyjádření Ministerstva zdravotnictví rekvizitou).

zobrazit více

Účinkují

Eva Hacurová Vypravěč / Frída (alternace)
Zuzana Stavná Vypravěč / Frída (alternace)
Ondřej Rychlý Mistr / Ješua Ha-Nocri
Marie Poulová Markétka
Jan Vondráček Woland / velitel tajné služby Afranius
Miroslav Zavičár Korovjev / Marek zvaný Krysobijec
Magdalena Zimová Kocour Kňour / Marek zvaný Krysobijec
Klára Oltová Hela / Marek zvaný Krysobijec
Pavel Neškudla Básník Ivan Bezprizorný
Tomáš Turek Michail Alexandrovič Berlioz (předseda MASOLITu) / Pilát Pontský
Marie Turková Anuška „morová rána“
Štěpánka Fingerhutová Nataša (služebná Markétky)
Jan Sklenář Prof. Stravinský / předseda Synedrionu velekněz Josef Kaifáš
Marie Turková Zdravotní sestra Praskovja Fjodorovna
Martin Matejka Konferenciér Žorž Bengálský, později Čuník

Fotogalerie Videogalerie Recenze Ceny vstupenek Ohlasy

Aktuální počet repríz 42 Premiéra 16. 11. 2021 Sdílet

Mohlo by vás zajímat Élektra Kouzelná flétna Letters to Olga Romeo, Julie a tma

Recenze

Nad Moskvou na koštěti. V Dlouhé si k výročí nadělili snový večer
Tomáš Šťástka, idnes.cz 19. listopadu 2021

Není snadné hrát si s čertem. Inscenace Skutrů hýří efektní obrazivostí
Jan Kerbr, lidovky.cz 27. listopadu 2021

Pilát v oslabení
Alena Zemančíková, divadelni-noviny.cz 28. listopadu 2021

Někdy zaklepe milosrdenství i na srdce ďábla
Lukáš Dubský, i-divadlo.cz 6. 10. 2022

Ceny vstupenek

Cena vstupenky do zóny I (1.-6. řada přízemí, 1. řada balkon): 420 Kč
Cena vstupenky do zóny II (7.-12. řada přízemí, 2. řada balkon): 350 Kč
Cena vstupenky do zóny III (13.-16. řada přízemí, 3.-4. řada balkon, ochoz): 190 Kč
Cena zlevněné vstupenky pro studenty a seniory: 240 Kč ve II. zóně a 160 Kč ve III. zóně
(počet zlevněných vstupenek je omezený a poskytují se pouze do zóny II a III)

Vstupenky pro ZTP a ZTP/P: 1 Kč na vyhrazená místa
(na balkoně je prostor pro 2 vozíčkáře a jejich doprovod, nosnost plošiny 230 kg)  

Ohlasy

„Z herců samozřejmě zaujme Jan Vondráček v úloze Wolanda, muzikálnost a pohyblivost jeho suity (Miroslav Zavičár, Magdalena Zimová, Klára Sedláčková-Oltová), ale i postava Vypravěče v podání Evy Hacurové. Mezi Mistrem (Ondřej Rychlý) a Markétkou (Marie Poulová) pak panuje zvláštní, melancholické napětí, která dává náboj finálním momentům. Je to ale souhra celého ansámblu, na čemž mohou režiséři Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský stavět své snové představy.“ Tomáš Šťástka, idnes.cz

„Celková lehkost a sympatická hravost jsou vůbec největším plusem tříapůlhodinového kusu. To, za čím musely být měsíce příprav, škrtů a probírání se mnohovrstevnatým Bulgakovovým dílem, totiž na pódiu plyne tak nějak samo.“ Tomáš Šťástka, idnes.cz

„,Apokryf´ obsahuje řadu překvapivých interpretačních momentů, hovoří se v něm i o chystaném atentátu na Jidáše. Sblížení Mistra s Markétkou přejímá nepokrytě faustovské téma a Markétka se v podání Marie Poulové stává nejzajímavější a také nejniternější postavou skutrovské variace na Bulgakova.“ Jan Kerbr, lidovky.cz

„Myšlenkové bohatství předlohy, těžko charakterizovatelné jednou větou, se v divadelní adaptaci plně projevit nemůže (což se týká i jiných pokusů o převedení románu na jeviště). Inscenaci Skutrů lze sice vytknout kompoziční nevyrovnanost, hýří však efektní obrazivostí a přes řadu vysloveně zábavných momentů dokáže existenciálně znepokojit.“ Jan Kerbr, lidovky.cz

„Umělecká dvojice SKUTR (Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský) v inscenaci Divadla v Dlouhé opustila zavedenou interpretaci románu, spočívající ve výsměchu socialistickému státu, kde všichni mají být šťastni, ale ve skutečnosti se všichni navzájem nenávidí. Vytáhli z příběhu linii Mistrova rukopisu, smyslu života v tvorbě a jeho ztrátu, když je dílu znemožněna publikace. To je, jak je celkem známo a jak to zdůrazňují i v programu, také Bulgakovův autobiografický motiv. Opřeli svůj výklad o love story a – což je zajímavější – o prozření jednoho pitomého literárního vyžírky Ivana Bezprizorného po setkání se skutečným uměním na život a na smrt.“ Alena Zemančíková, Divadelní noviny

„SKUTR nápaditě realizovanými střihy (s pomocí kostýmů Simony Rybákové, zacházející s nemocniční dekou jako s antickým pláštěm nebo přepásaným vojenským kabátem) ztotožnili postavu Mistra s postavou Ješuy Ha-Nocriho a Ivana Bezprizorného s Matoušem Lévim. (U dalších postav, s možnou výjimkou Berlioze a Piláta, jde jen o zdvojení rolí.) Tím ovšem dostali do popředí postavu Ukřižovaného – namísto Bulgakovova Piláta, špatného vládce rozvrácené země, které nerozumí a nenávidí ji.“ Alena Zemančíková, Divadelní noviny

„Ivan Bezprizorný jako jediný prodělá vývoj k prozření. V podání Pavla Neškudly se z pitomého poskoka vzdělaného, cynického Berlioze stává v blázinci Mistrovým učedníkem – jeho řeč, na začátku štěkavá a nezřetelně artikulovaná, nabývá postupně smyslu a snad to bude právě on, kdo napíše román o Mistrovi a Markétce.“ Alena zemančíková, Divadelní noviny

„Krásně přízračné a snové. Série obrazů a scén co si vás získají a strhnou. Zároveň nemám pocit, že by to nějak poškozovalo dějovou linii, spíše naopak. I přes delší stopáž jsem se nenudil ani na chvíli, inscenace mě upoutala dosti rychle a až do konce nepustila. Chválím určitě též povedené kostýmy, scénu i hudební složku. Vše to do sebe dobře zapadá. Po herecké stránce opravdu skvělá souhra všech zúčastněných. Přesto mile rád vyzdvihnu hlavně vynikajícího J. Vondráčka a z ostatních pak ještě E. Hacurovou, P. Neškudlu, M. Poulovou a M. Zimovou. Za mě veskrze vydařený počin, jenž milerád všem doporučuji.“ Jan Pařízek, i-divadlo.cz