Divadlo v Dlouhé, Dlouhá 727/39, 110 00 Praha 1
Divadlo v Dlouhé, Dlouhá 727/39, 110 00 Praha 1
Pokladna je do 27. 6. 2025 otevřena ve všední dny od 15 do 19 h. Od 28. 6. do 31. 8. je pokladna zavřená.
Host Rozhovorů před Cestou 6. března.
Kostýmní výtvarnice, spojená s Divadlem v Dlouhé již mnoha inscenacemi (Polední úděl, Oblomov, Zítřek se nekoná a další). Naposledy vytvořila kostýmy pro Cestu dlouhým dnem do noci. Jak se vůbec rodí návrh kostýmu? Jak komunikuje se scénografií a jazykem dramatu? A může podtrhnout nebo naopak zastřít téma textu?
Pravidelně spolupracuje s režiséry Jiřím Pokorným, Janem Antonínem Pitínským a Alicí Nellis, ale navrhuje kostýmy i pro inscenace dalších režisérů – např. Juraje Nvoty, Davida Czesanyho, Jiřího Ornesta, Ondřeje Havelky, Michala Dočekala. S Hanou Burešovou spolupracovala jako kostýmní výtvarnice na inscenacích Polední úděl a Oblomov v Divadle v Dlouhé a Pán z Prasečkova v Národním divadle.
Působí také v zahraničí (Habima, Tel Aviv; Vígszínház, Budapešť; Slovenské národné divadlo, Bratislava aj.). Za svou tvorbu obdržela několik ocenění – např. Cenu Hlávkovy nadace, Zlatou trigu na Pražském Quadriennale 1999 (společně s dalšími účastníky české expozice), Českého lva (za kostýmy k filmu Alice Nellis Sedmero krkavců), několikrát byla nominována na Cenu Alfréda Radoka a slovenské Dosky. Své návrhy vystavovala také na Salónu české scénografie (1994) a na Triennale v Novém Sadu (2001). Pedagogicky působí na DAMU.
Kateřina Štefková absolvovala scénografii na pražské DAMU (1994), od roku 1992 spolupracovala s režisérem Petrem Léblem, nejdříve v Divadle Labyrint a posléze v Divadle Na zábradlí, kde navrhovala kostýmy pro všechny jeho inscenace. V letech 1995 – 1999 byla kmenovou kostýmní výtvarnicí tohoto divadla.