Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou
Samuel Königgratz

Ještě žiju s věšákem, čepicí a plácačkou

2.15 h bez pauzy velký sál - upravený premiéra 12. 4. 2003 derniéra 31. 12. 2007
Jedna z nejzajímavějších nových českých her, kterou jsme uvedli jako první profesionální divadlo, je obrazem všedního dne na železniční stanici. Autor v ní svébytně navazuje na nejlepší české tradice něžného i absurdního humoru, jaký nacházíme v prózách Bohumila Hrabala, hrách Václava Havla či filmech Miloše Formana.

Tvůrci

Režie Hana Burešová
Dramaturgie Štěpán Otčenášek
Scéna David Vávra
Kostýmy Andrea Králová
Hudba Robert Nebřenský

Účinkují

Miroslav Hanuš Antonín Jánský, přednosta
Vlastimil Zavřel Petr Dvořák, výpravčí
Pavel Tesař Aleš Podzimek, výpravčí
Ivana Lokajová Gabriela Kleinová, uklízečka
Klára Sedláčková-Oltová Esmeralda Tóth, signalistka (alternace)
Magdalena Zimová Esmeralda Tóth, signalistka (alternace)
Jiří Wohanka Ludvík Pláteník, posunovač
Čeněk Koliáš Gezider Šulc, posunovač
Martin Matejka Karel Altrichter, výpravčí
Tomáš Turek František Bláha, posunovač
Martin Veliký Rudolf Kaštan, hostinský
Marie Turková Drahuše Altrichterová, pokladní (alternace)
Helena Dvořáková Drahuše Altrichterová, pokladní (alternace)
Miloš Čížek Evžen Deka, kontrolor
„Dramaturgie Divadla v Dlouhé byla nejrychlejší, a také bezpečně rozpoznala, v čem spočívá kouzlo a originalita (...) textu. Že se zcela vymyká tomu, co současná česká tvorba obnáší, a že s nenápadnou hravostí a humorem reflektuje věci vážné, skoro by se chtělo říct existenciální. Hra je vtipná, zábavná a má zvláštní hořký tón, vyvěrající z dokonalého líčení banalit všedního života. Tato story ze života východočeských ajznboňáků v sobě ukrývá poezii upatlaných „couráků“, líně křižujících venkovské tratě, malých nádraží, kde tráva zarůstá letitý nepořádek, zahulených nádražních restaurací, otřískaných hradel. (...) I přes ironii až sarkasmus, s nimiž sleduje hemžení „modré armády“, bere autor ajznboňácké prostředí naprosto vážně a s téměř realistickou popisností si v něm libuje (opírá se samozřejmě o jeho dokonalou znalost).“ (Jana Machalická, Lidové noviny)

„Herecký soubor Divadla v Dlouhé nemá u nás konkurenci ve schopnostech laskavé karikatury, ve výrazovém rejstříku velejemné parodie.“ (Richard Erml, Reflex)

„V invenčním scénografickém řešení Davida Vávry se vedou železničářské řeči, v nichž je možné objevit kus svébytné poezie, a také se propadá alkoholu, dějí se nevěrnosti, prohýří se dědictví, konfrontují se charaktery a umírá se. To poslední už docela smutně, mrazivě.“ (Jiří P. Kříž, Právo)

„Herci vykreslují svoje party s jistotou, znamenitě si vede především Vlastimil Zavřel v uvolněné kreaci bodrého pyknika Dvořáka. Intonace jeho služebních hlášení kouzelně propojují rutinu, hédonistickou omezenost postavy, ale také její existenciální stesk.“ (Jan Kerbr, Divadelní noviny)