Divadlo v Dlouhé, Dlouhá 727/39, 110 00 Praha 1

Pokladna je do 27. 6. 2025 otevřena ve všední dny od 15 do 19 h. Od 28. 6. do 31. 8. je pokladna zavřená.

NOVINKY DO VAŠEHO E-MAILU

Martin Čičvák

Martin Čičvák

Slovenský režisér a dramatik, absolvent brněnské JAMU v ateliéru prof. Aloyse Hajdy. Držitel mnoha významných divadelních ocenění.

Režíruje na nejvýznamnějších českých a slovenských scénách – v Divadle v 7 a půl v Brně inscenoval hru B. Strausse Deset pokojů, ve Východoslovenském divadle Košice hry S. Beckett: Čekání na Godota (ve vlastním překladu), T. Bernhard: Divadelník, W. Shakespeare: Richard III., v Divadle SNP v Martině Brechtova Dobrého člověk ze Sečuanu. V Národním divadle v Brně režíroval Bernhardova Imanuela Kanta (za inscenaci získal Cenu Alfréda Radoka v kategorii Talent roku 2000), dále Shakespearův Sen noci svatojánské, Straussovu Ithaku, Goldoniho Treperendy, Lessingovu Emilii Galotti a Sofoklovu Antigonu.
Hostoval ve Slovenském národním divadle v Bratislavě, kde inscenoval Brechtovu Matku Kuráž, Schimmelpfennigovu Arabskou noc (Divadelní ceny DOSKY za inscenaci a režii), Schillerovo drama Úklady a láska (nominace na DOSKY 2007), Büchnerova Leonce a Lenu (nominace na DOSKY 2008), drama Johanna Wolfganga Goetha Faust I, II.
Jako režisér působí také v bratislavském Divadle Aréna, kde uvedl Albeeho hru Koza aneb Kto je Sylvia? (Divadelní ceny DOSKY pro Emílii Vášáryovou a Juraje Kukuru), Klimáčkovy hry Komunizmus a Dr. Gustáv Husák, hru Moisése Kaufmana 33 variácií.
V Národním divadle v Praze režíroval Brechtovu hru Dobrý člověk ze Sečuanu, vlastní dramatizaci knihy Tisíc a jedna noc a Shakespearovy hry Kupec benátský a Zkrocení zlé ženy.
Jako operní režisér spolupracoval s Divadlem J. K. Tyla v Plzni, kde nastudoval Belliniho Kapulety a Monteky pod názvem Julie a Mozartův Únos ze Serailu. Pro operu Národního divadla v Praze připravil inscenaci Mozartova Cosi fan tutte a ve Státní opeře Šostakovičovu Lady Macbeth Mcenského újezdu.
Ve slovinském Národním divadle v Lublani inscenoval v roce 2006 Schimmelpfennigovu hru Žena z minulosti. Dlouhodobě spolupracoval s Činoherním klubem, kde režíroval na příklad Büchnerova Vojcka, Feydeauova Dámského krejčího, Čechovova Ivanovova a další. V Hudebním divadle Karlín režíroval muzikál Anděl Páně). Jeho výrazný rukopis charakterizují provokativní témata, odhalující citlivá místa dnešní společnosti.