Divadlo v Dlouhé, Dlouhá 727/39, 110 00 Praha 1

Pokladna je otevřena ve všední dny od 15 do 19 h a hodinu před začátkem představení, pokud se hraje o víkendu či ve svátek.

NOVINKY DO VAŠEHO E-MAILU

PATNÁCTÁ SEZONA DIVADLA V DLOUHÉ

PATNÁCTÁ SEZONA DIVADLA V DLOUHÉ

Pro 15. sezonu připravujeme tři velké premiéry, několik scénických čtení a festival Dítě v Dlouhé. Festival nejen pro teenagery 13+ se tentokrát bohužel neuskuteční kvůli podzimní rekonstrukci divadla.

Kromě naší vlastní tvorby budete mít během sezony samozřejmě opět možnost vidět řadu hostů, a to jak pravidelných, tak mimořádných...

Nejbližší premiéry

MaŁgorzata Sikorska-Misczuk
Zmizelé Československo - scénické čtení
Režie Karel Král
Autorka (ročník 1964) patří k silné generaci výrazných polských dramatiček. K této hře ji inspiroval Gottland Mariusze Szczygiela, speciálně kapitola o Martě Kubišové. Nelíčí ale důstojně zpěvaččin osud ani československé drama roku 1968. To, čeho se divák zúčastní, je holčičí, ztřeštěná a zdivočelá hra na hrdinství. Kromě jiných se jí aktivně účastní i Křemílek a Vochomůrka (dva čeští teplouši), paní Krtečková (průvodkyně po obvodní expozici mučidel) či Jens R. (dánský pornoherec). Hru přeložil do češtiny moravský dramatik Roman Sikora a vydal ji časopis Svět a divadlo.
Premiéra 22. října 2010 v Eliadově knihovně Divadla Na zábradlí

William Shakespeare
Macbeth
Režie Jan Mikulášek
Jak velkou odměnu zaslouží hrdina? Má Macbeth zabít krále? Kdo zabije jeho? Dá se na cestu Birnamský les? Smyje voda potoky krve? Hra o těch, kteří se v osudové vteřině rozhodli špatně.
Klasika, jakou jste ještě neviděli.
II. premiéra 20. listopadu 2010

Ladislav Stroupežnický
Naši furianti
Režie Jan Borna
„Po premiéře Našich furiantů 3. 5. 1887 se silně rozčeřila hladina veřejného mínění. Věřím, že po premiéře v lednu 2011 se hladina nezklidní.“ Jan Borna
Režisér Jan Borna začne zkoušet Stroupežnického Naše furianty v pondělí 13. září. Obsazen je takřka celý soubor Divadla v Dlouhé a několik hostů. Zkoušky budou díky laskavosti Divadla pod Palmovkou probíhat v jeho zkušebně.
Premiéra 12. ledna 2011

Paul Claudel
Polední úděl
Režie
Hana Burešová
Básník a dramatik Paul Claudel patří k nejvýznamnějším představitelům francouzského kulturního a duchovního života 20. století. Polední úděl je claudelovskou variantou příběhu Tristana a Isoldy, dramatem trýznivé lásky a nikdy nenaplnitelné touhy.
Drama jedné ženy a tří mužů začíná (symbolicky) v poledním žáru na palubě zaoceánského parníku a končí v městě na jihu Číny, zachváceném požárem povstání. Bez Claudelova myšlenkového bohatství, bez jeho strhující básnické obraznosti a hlubokého metafyzického ponoru, by byl Polední úděl jen banálním milostným příběhem, zasazeným do exotického prostředí. Skutečným dějištěm Claudelových dramat je však lidská duše, pojímaná jako bojiště, kde se sváří vysoké s nízkým, smyslné s duchovním, a jejíž základní energií je láska.
Premiéra v dubnu 2011

Pavol Rankov
Stalo sa prvého septembra (alebo inokedy)
Réžia Kolektiv
„Keďže prvý september 1938 bol slnečný deň, boli na levickom kúpalisku takmer všetci. Dospelí s deťmi i bez detí, mládež aj starci, Levičania aj ľudia z okolitých dedín, Maďari, Slováci, Česi, Židia, Cigáni, rodina Nemca  Barthela aj Bulhara Rankova. Boli tu demokrati, liberáli, konzervatívci, monarchisti, socialisti, nacionalisti, komunisti aj fašisti. Len anarchista Varga bol v Španielsku…“
Česká premiéra na jaře 2011

Anton Pavlovič Čechov
Tři sestry
Režie
Martin Františák
Osudové bývá sčítáno do tří, stejně jako požehnaná znamení, blízká zrození anebo i umírání. Tři ženy vedle sebe naznačují příběh. Stará a shrbená vede za ruku mladou i s dcerkou, tři dívky stojí u houpačky v Nepálu a smějí se, tři sestry se právě narodily...
Možnosti takovýchto výzev k ženským příběhům třech je nekonečná řada. Možná, že ty příběhy v sobě mají, na rozdíl od mužských, ukrytu tajemnou vnitřní vodu. Stejně jako příběhy Antona Pavloviče nemusejí běžet směrem k jasnému cíli.
Premiéra v září 2011

×