Divadlo v Dlouhé, Dlouhá 727/39, 110 00 Praha 1
Divadlo v Dlouhé, Dlouhá 727/39, 110 00 Praha 1
Pokladna je do 27. 6. 2025 otevřena ve všední dny od 15 do 19 h. Od 28. 6. do 31. 8. je pokladna zavřená.
Absolvovala studium scénografie na pražské Divadelní fakultě Akademie múzických umění. Během studia a krátce poté spolupracovala s režiséry Michalem Dočekalem (Komedie o Adamovi, Dantonova smrt, Večer tříkrálový, Radúz a Mahulena) a Janem Bornou (Hovory na útěku). Po ukončení studia žila dlouhodobě v Indii, USA a Francii, kde se scénografii nevěnovala. Po návratu spolupracovala na několika projektech se scénografem Davidem Markem (např. česká expozice na Pražském quadriennale 2003, kostýmy k inscenaci Čekání na Godota v Národním divadle). Je pedagožkou katedry scénografie DAMU.
Pravidelně spolupracuje s režisérkou Hanou Burešovou – mimo jiné na inscenacích Lhář, Faidra, Experiment, Lékař své cti, Dáváme děťátku klystýr! – „Kašlu na to!“, řekla Hortensie, Slečna Jairová, Mnoho povyku pro nic, Élektra, Lucerna, Romeo, Julie a tma, Bez roucha v Divadle v Dlouhé a Znamení kříže a Amfitryon v Městském divadle Brno. S režisérem Janem Bornou spolupracovala v Divadle v Dlouhé na inscenacích O líné babičce, 407 gramů z Bohumila Hrabala, S úsměvy idiotů a Hovory na útěku.
Hana Fischerová má na scénografii ráda, že se s každou inscenací člověk octne v úplně novém světě, čase a prostoru. Ji osobně zajímá celý proces vzniku inscenace. I proto chodí na zkoušky a snaží se využít inspiraci, kterou dává herecká akce. Ostatně – bývá to výhodné pro obě strany.