Milan Potoček

Milan Potoček

nar. 1959 v Praze
syn Milan
absolvent hudební konzervatoře (obory klarinet a klavír)

Předchozí angažmá:
Státní soubor písní a tanců
Divadlo Jiřího Wolkra, později Divadlo na Starém Městě

Milan Potoček je především hudebník, jako skladatel, upravovatel, aranžér či korepetitor (případně vše najednou) se podílí na mnoha inscenacích Divadla v Dlouhé. Rovněž zde účinkuje, jak sám dodává se skromností sobě vlastní, v menších rolích. My ovšem hrdě kontrujeme, že jde o role velmi výrazné, pro chod inscenace zcela nezastupitelné – za všechny jmenujme jeho Čerta v Jak jsem se ztratil, Kapelníka a Učitele v Našich furiantech, Sestru Emmu v Myšce z bříška, přesmutnělého ženicha-ajznboňáka v Kabaretu Kainar – Kainar a především užmoulaného pana Kysilku v inscenaci 407 gramů z Bohumila Hrabala.

Vedle práce v divadle je Milan Potoček aktivním muzikantem. Kromě desetičlenného jazz-rockového sdružení s neobvyklým názvem Šavle Meče spolupracuje s různými jazzovými seskupeními a pravidelně s nimi vystupuje jako hráč na klávesové nástroje v pražských jazzklubech Jazz Republic, Agharta, Reduta, Jazz-blues klub Ungelt – a na různých jazzových festivalech u nás i v zahraničí. Od roku 2009 je klarinetistou skupiny Jidiš ve třech, která se specializuje na interpretaci klezmerových písní v jidiš jazyce.

Pracuje i jako hudební režisér a zvukař ve svém domácím hudebním studiu, věnuje se také aranžérské práci pro kapely, s nimiž účinkuje. Spolupracuje s televizními a rozhlasovými stanicemi a rovněž s dalšími divadly (Městská divadla pražská, Divadlo Na Jezerce, Veselé skoky, Taneční divadlo BUFO, Divadelní spolek LokVar aj.).

Milan Potoček absolvoval v r. 1981 Státní konzervatoř v Praze (obory klarinet a klavír) a do divadla přišel po sedmiletém angažmá ve Státním souboru písní a tanců a po pedagogickém působení na Lidové škole umění.